Mi lista de blogs

viernes, 4 de diciembre de 2015

1. Cerca un text que parli sobre la industrialització a les societats europees,La dièresi

 Cerca un text que parli sobre la industrialització a les societats europees



1. Cerca un text que parli sobre la industrialització a les societats europees, el penges al teu blog i fas les següents tasques:

           -Resum del text.
           -Fes-ne també un esquema.
           -Cerca 5 imatges que se li corresponguin.

2. Penja tota la informació que trobis sobre les conseqüències d'aquesta industrialització a les societats europees i en fas un resum.

1.La indústria a Europa és el segon sector en importància, el segon que contribueix al (35%) i el segon en ocupar la població activa (30%).

A Europa trobem gran nombre de matèries primeres per a la indústria, encara que no són suficients per alimentar-la per complet. La indústria europea produeix, sobretot, béns de consum d'alt valor afegit i amb poc factor terra. Les indústries europees tendeixen a utilitzar poca energia per a produir, encara que no la utilitza tan eficaçment com el Japó. Alguns sectors de la indústria tenen molt envellits els mitjans de producció, pel que ha de fer un ingent esforç per reconvertir-se i utilitzar tecnologia de producció més moderna i que necessiti menys força de treball.


resum:La industria en Europa a arribat a ser el segon factor que aporti més o obtengui més economia i treball a la població.Hi ha grans productes en la industries treballen sobretot en els sectors de cultiu ,no utilitzam ni la meitat d'energia que Japó .En cara en la nostra industria es admira els sectors petis o antics de comerç.
                                            esquema
   

 sectors de producció en Europa=
               
  •   Primaris :(Agricultura,arengaderia,pesca,forestal i mineria)
  •  Secundaris:(industria energètica,industria de base i industria de bienes de consumo).
  • Terciari:(transport,comerç i turisme)

La dièresi:


1.      Escriu la dièresi als mots que n’hagin de dur, segons les normes esmentades.
  1. adeqüi, ungüent, ambigüitat, qüestió.
  2. diürn, traduïes, produïen, produït.
  3. estudii, canviïn, renunciïs, negociïn
2.      Canvia el nombre dels mots següents: els que estan en plural, escriu-los en singular, i a la inversa.
  1. veïns =veí  reduíem =reduïa ; genuí=guenuÏns
  2. que suïn=que sui ,ell traduïa =ells traduien ; paraigües=paraigua ;
  3. agraeixo=agraïm;intuïssis=intuicio; suïssos=s'uisso ;
  4. país=països llengua=llengos .; veia=veiam ;
  5. produíeu=produïa ; construïssin=construís ; tradueix=tradueixen;
3.      Subratlla la vocal tònica i escriu les dièresis que calgui damunt les formes verbals següents.
  1. En Joan estudia força; tu cal que estudiïs més.
  2. Canvia’t el cotxe i renuncia a la moto.
  3. Els prego que no copiïn a l’examen; que no continuïn fent-ho.
  4. Canviïn l’oli del motor; envilim la factura per correu.
  5. Convé que negociïs amb el director el nou conveni. No menyspreïs la teva habilitat negociadora.

4. Fixa’t que els verbs acabats en vocal més –ir, com ara traduir, conduir, duen dièresi a les formes no accentuades.
Accentua i escriu les dièresis on calgui:
    1. traduïa. Tradies, traduíem, traduíeu, traduïen.
    2. conduïm, conduïu, conduís, conduïssis, conduíssim, conduíssiu, conduïssin.
  
               5. Fent servir els sufixos –ment, -dor, -tat, -dal forma paraules a partir dels mots següents:
(1)   lluir, pair; (2) homogeni, simultani; (3) innocui, helicoide.
1.     lluent.:paviment .;
2.      simultat; ;
3.  ; ......;
6. Escriu les dièresis que calgui a les frases següents:
  1. Aquell polític es va suïcidar.
  2. La ingenuïtat del personatge és extraordinària.
  3. Aquesta figura té una forma tirant a romboïdal.
  4. Aquell home va aconseguir molt renom a partir d’aquella heroïcitat.ç

7. D’acord amb cada punt de les excepcions a la dièresi, fes els exercicis següents.
    1. Escriu les formes corresponents dels verb agrair.
agraesc .agraeixes,agraeix,agraim,agraíeu,agraïen
                 2. Escriu un derivat en “-isme” i un altre en “-ista” del mot ateu.
racisme,egoista ; 

3. Forma dos derivats amb els prefixos co-, re- ajuntant-los al mot incidència i un altre derivat amb el prefix –contra ajuntant-lo al mot indicació.
coincidència,reincidència .contrabandista 
4.      Escriu l’accent corresponent als mots següents, tenint en compte que no tenen diftong.
Maríus, harmónium, medìum.


8. Escriu la dièresi on calgui.
    1. Suíssa: un estat format per petits paisos.
    2. Són unes habitacions contigues a les dels veins.
    3. S’estan produint moltes revoltes en aquell país.
    4. Agrairia que reduïssis la velocitat.
    5. L’egoisme de cadascú no va permetre arribar a una coincidència de criteris.
9. Escriu l’accent i la dièresi als mots de les frases següents que n’hagin de dur.

      1. En Marius traduïa de l’ucraines al català.
      2. La Lluisa toca l’harmonium molt bé.
      3. En Lluis fa un programa diürn a la radio, produït per la BBA.
      4. Agraint-li la seva invitació, els saludem cordialment.
      5. No ho hem entes tot, però n’hem deduit el sentit.
      6. Tenia la intuició que era la llet homogeneitzada el que li produïa cremor d’estomac.
      7. L’empresari arruinat se suicida el mes passat.
      8. Diuen que encara han reduit mes el pressupost d’enguany.
      9. La festa no fou tan lluida com s’esperava.
      10. Creia que els astres influien sobre el desti dels homes.
      11. Estan construint una residencia per a ancians.
      12. Coía la verdura amb aigua mineral.
      13. No duia el carnet de conduir i, per aixó, el guardiá el volia arrestar.
      14. Avui han detingut diverses persones que feien contraban de cocaïna.
      15. Han ordenat que evacuïn tota la cruilla afectada.
                                  





La composición t3

EJERCICIOS DE PALABRAS COMPUESTAS
 Recuerda que antes de hacer un ejercicio debes:
  Pensar qué tengo que hacer.  Qué debo saber, en este caso, qué son palabras simples y compuestas.  Hacer un plan, cómo lo voy a hacer.  Manos a la obra, lo hago.  Lo repaso y me aseguro de no tener errores.

 1. Escribe las palabras simples que forman las siguientes palabras compuestas:

 • Abre-botellas • Abre-cartas • Abre-latas • Agri-dulce • Agua-fiestas • Agua-marina • Alta-voz • Alti-bajo • Alza-cuello • Ante-ayer • Aparca-coches • Baja-mar • Balon-cesto • Bien-aventurado • Bien-hechor • Bien-venida • Boca-calle • Boqui-abierto • Cabiz-bajo • Canta-mañanas • Cara-dura • Casca-nueces • Casca-rrabias • Ciem-piés • Coli-flor • Contra-orden • Corre-veidile • Corta-fuego • Corta-úñas • Cuenta-gotas • Cuenta-kilómetros • Cumple-años • Duerme-vela • Eleva-lunas • Enhora-buena • Espanta-pájaros • Gira-sol • Guarda-bosques • Guarda-costas • Guarda-muebles • Guarda-rropa • Guarda-espaldas • Hazme-rreír • Hierba-buena • Hispano-americano • Hoja-lata • Lava-coches • Lava-platos • Lava-vajillas • Limpia-botas • Limpia-parabrisas • Madre-selva • Mal-estar • Mal-gastar • Mal-hechor • Mal-humor • Mal-pensado • Mani-atar • Mani-rroto

 2. Escribe las palabras compuestas por las siguientes palabras simples (ten en cuenta en algunas puedes necesitar variarlas un poco y revisa los acentos de las palabras nuevas que formes):

• Mata+moscas • Medio+ día • Menos+ preciar, mil + hojas • Moto+cicleta • Noche+ buena • Para+ brisas • Para+ caídas • Para+ choques • Parar+ aguas • Para+ rayos • Para+ sol • Pasa+ calles • Pasa + manos  • Pasa+ tiempos • Pasa+ doble • Pisa+ papeles • Porta+aviones • Porta+ equipajes • Punta+ pie  • Que+ hacer • Quita+ manchas • Quita+ nieves • Quita+ sol • Rasca+ cielos • Rompe+ cabezas • Rompe+ olas • Sabe+ lo+ todo • Saca+ corchos • Saca + puntas • Salta+ montes • Salva+ manteles • Salva+ pantallas • Salva+ vidas • Sin+ fin • Sobre+ mesa • Sordo+ mudo • Tel+ araña • Tío+ vivo • Tira+ chinas • Traba+ lenguas • Va+y+ ven

3. Explica qué significan las siguientes palabras compuestas: • Metomentodo:
 personas que tienen por costumbre meterse en los asuntos ajenos.
Santiamén:  periodo de tiempo corto.
Sinsabor: sentimiento de pesar o de angustia que afecta a las personas.
• Tejemaneje: Actividad intensa o movimiento constante con que una persona realiza una cosa.
• Tentempié:Pequeña cantidad de comida que se toma entre horas.










































































No hay comentarios:

Publicar un comentario